×

Jak znaleźć czas na rozwój?

W idealnym świecie, każdy dzień rozpoczynalibyśmy z książką w ręku, popijając świeżo zaparzoną kawkę, godzinę dziennie przeznaczali na naukę języka i regularnie uczestniczyli w kursach i szkoleniach, które pomogłyby nam rozwijać się osobiście i zawodowo. Co jednak...

Skupienie droższe od…

Wielu z nas jest przekonanych, że aby zrobić więcej zadań, lub aby zrobić je lepiej, potrzebujemy więcej czasu. Czy na pewno tak jest?  Możesz mieć cały dzień na wykonanie jednego zadania, ale jeśli nie skupisz się na nim w 100%, większość z tego czasu...

3 lekcje efektywności od Bonsai

Jeśli weźmiemy nasionko dębu i zasadzimy je w ziemi, niczym nieograniczone osiągnie okazałe rozmiary, średnio 50 metrów wysokości i 2 metry w obwodzie. Będzie się rozwijać, dojrzewać i będzie świadkiem historii przez następne sto, pięćset, a nawet tysiąc lat. ...

Planowanie dnia nie działa?

Czy masz czasami wrażenie, że Twoje życie to jeden wielki rollercoaster, a Ty żyjesz jedynie siłą rozpędu?  Dni i miesiące zlewają się ze sobą i nie masz pojęcia, jak to się stało, że znów są wakacje?  Czy zdarza Ci się nie mieć czasu, by przystanąć na...

Jak robić właściw(i)e rzeczy?

Czasem nie można zarządzać. Czas nic sobie nie robi z tego, że go nam brakuje, ani nie płynie szybciej, gdy niecierpliwie na coś czekamy. Czas mija i to jedyna obiektywna prawda, którą można o nim powiedzieć. Cała reszta związana z tym jak go wykorzystujemy, jest tak...

Papier przyjmie wszystko

Mówi się, że papier jest cierpliwy i przyjmie wszystko. W przypadku planowania konieczne jest jednak małe dopowiedzenie. To prawda, papier przyjmie wszystko - ale kalendarz nie. Gdybym miała wskazać najczęstszy błąd związany z planowaniem czasu to byłoby to...

Żeby mi się chciało

"Żeby mi się chciało, tak jak mi się nie chce” To chyba najczęściej używane powiedzenie, które można usłyszeć na biurowych korytarzach w poniedziałkowe poranki.  Może nawet już je dziś słyszałeś? Sama nie wiem, czy więcej w tym stwierdzeniu rozmarzenia nad tym,...

Nie musisz widzieć całej drogi, by dojść do celu.

Często zastanawiam się co sprawia, że tak niewielu ludzi stawia sobie cele, a nawet jeśli już to zrobią, to ostatecznie nie decydują się ich realizować. Z moich obserwacji wynika, że tym, co najczęściej ich powstrzymuje, jest myśl jak ogromnego wysiłku będzie wymagał...

To co ważne, rzadko bywa pilne.

„To co ważne, rzadko bywa pilne, a to co pilne, rzadko bywa ważne.” /Dwight Eisenhower, 34. Prezydent Stanów Zjednoczonych Ameryki/ Jeśli chodzi o podejście do realizowania zadań, to ludzi można zasadniczo podzielić na dwie grupy. Tych, którzy mobilizują się do...

Najpierw dokąd, potem którędy.

„Czy nie zechciałbyś mi powiedzieć, którędy mam teraz iść?-To zależy w dużym stopniu od tego, gdzie chcesz dojść - odpowiedział Kot.Właściwie to mi wszystko jedno - rzekła Alicja.-W takim razie obojętne, którędy pójdziesz - odpowiedział Kot z Cheshire.”/ Carroll Levis...

BLOG

– Na blogu znajdziesz dwie serie artykułów: Wiedza i Inspiracja.
W artykułach z pierwszej kategorii przedstawiam konkretne metody i narzędzia do pracy nad własną produktywnością. W kategorii Inspiracje, piszę od serca, dzielę się przemyśleniami i własnymi odkryciami.

Jak znaleźć czas na rozwój?

Jak znaleźć czas na rozwój?

W idealnym świecie, każdy dzień rozpoczynalibyśmy z książką w ręku, popijając świeżo zaparzoną kawkę, godzinę dziennie przeznaczali na naukę języka i regularnie uczestniczyli w kursach i szkoleniach, które pomogłyby nam rozwijać się osobiście i zawodowo. Co jednak...

czytaj dalej
Skupienie droższe od…

Skupienie droższe od…

Wielu z nas jest przekonanych, że aby zrobić więcej zadań, lub aby zrobić je lepiej, potrzebujemy więcej czasu. Czy na pewno tak jest?  Możesz mieć cały dzień na wykonanie jednego zadania, ale jeśli nie skupisz się na nim w 100%, większość z tego czasu...

czytaj dalej
3 lekcje efektywności od Bonsai

3 lekcje efektywności od Bonsai

Jeśli weźmiemy nasionko dębu i zasadzimy je w ziemi, niczym nieograniczone osiągnie okazałe rozmiary, średnio 50 metrów wysokości i 2 metry w obwodzie. Będzie się rozwijać, dojrzewać i będzie świadkiem historii przez następne sto, pięćset, a nawet tysiąc lat. ...

czytaj dalej
Planowanie dnia nie działa?

Planowanie dnia nie działa?

Czy masz czasami wrażenie, że Twoje życie to jeden wielki rollercoaster, a Ty żyjesz jedynie siłą rozpędu?  Dni i miesiące zlewają się ze sobą i nie masz pojęcia, jak to się stało, że znów są wakacje?  Czy zdarza Ci się nie mieć czasu, by przystanąć na...

czytaj dalej
Jak robić właściw(i)e rzeczy?

Jak robić właściw(i)e rzeczy?

Czasem nie można zarządzać. Czas nic sobie nie robi z tego, że go nam brakuje, ani nie płynie szybciej, gdy niecierpliwie na coś czekamy. Czas mija i to jedyna obiektywna prawda, którą można o nim powiedzieć. Cała reszta związana z tym jak go wykorzystujemy, jest tak...

czytaj dalej
Papier przyjmie wszystko

Papier przyjmie wszystko

Mówi się, że papier jest cierpliwy i przyjmie wszystko. W przypadku planowania konieczne jest jednak małe dopowiedzenie. To prawda, papier przyjmie wszystko - ale kalendarz nie. Gdybym miała wskazać najczęstszy błąd związany z planowaniem czasu to byłoby to...

czytaj dalej
Żeby mi się chciało

Żeby mi się chciało

"Żeby mi się chciało, tak jak mi się nie chce” To chyba najczęściej używane powiedzenie, które można usłyszeć na biurowych korytarzach w poniedziałkowe poranki.  Może nawet już je dziś słyszałeś? Sama nie wiem, czy więcej w tym stwierdzeniu rozmarzenia nad tym,...

czytaj dalej
To co ważne, rzadko bywa pilne.

To co ważne, rzadko bywa pilne.

„To co ważne, rzadko bywa pilne, a to co pilne, rzadko bywa ważne.” /Dwight Eisenhower, 34. Prezydent Stanów Zjednoczonych Ameryki/ Jeśli chodzi o podejście do realizowania zadań, to ludzi można zasadniczo podzielić na dwie grupy. Tych, którzy mobilizują się do...

czytaj dalej
Najpierw dokąd, potem którędy.

Najpierw dokąd, potem którędy.

„Czy nie zechciałbyś mi powiedzieć, którędy mam teraz iść?-To zależy w dużym stopniu od tego, gdzie chcesz dojść - odpowiedział Kot.Właściwie to mi wszystko jedno - rzekła Alicja.-W takim razie obojętne, którędy pójdziesz - odpowiedział Kot z Cheshire.”/ Carroll Levis...

czytaj dalej
W życiu liczą się tylko chwile?

W życiu liczą się tylko chwile?

Czy potrafisz przywołać w pamięci, co dokładnie robiłeś 23 września 2018 roku?  O ile nie brałeś wtedy ślubu, nie urodziło Ci się dziecko, albo nie jest to dzień Twoich urodzin, lub też nie zdarzyło się wówczas nic innego, co byłoby mocno zabarwione emocjonalnie...

czytaj dalej
Marzyć trzeba dokładnie

Marzyć trzeba dokładnie

Marzyć trzeba dokładnie - Wisława Szymborska Odkąd pamiętam mój tata zawsze powtarzał, że trzeba marzyć. Nieważne jak absurdalną wizję roztaczałam przed nim będąc dzieckiem, a potem nastolatką, zawsze słyszałam to zdanie: „Tak jest! Trzeba mieć marzenia!”  Nie...

czytaj dalej
Jak tworzyć flow w pracy?

Jak tworzyć flow w pracy?

Zapewne miałeś nieraz okazję doświadczyć stanu, w którym praca była czystą przyjemnością. Płynęła wartko, lekko. Pochłonęła cię bez reszty niczym dobra książka, do tego stopnia, że nie czułeś głodu, upływu czasu, ani zmęczenia. Dzień pracy minął niczym kwadrans, a Ty...

czytaj dalej
Jak uczyć się języka, aby się go wreszcie nauczyć?

Jak uczyć się języka, aby się go wreszcie nauczyć?

Jak to jest, że niektórym wystarczy rok nauki, albo kilka miesięcy za granicą i już są w stanie komunikować się w innym języku, a inni uczą się go 10 lat i wciąż nie mają odwagi się odezwać? Jak to jest możliwe, że tak trudnego języka ojczystego, jakim jest język...

czytaj dalej
Sztuka pełnego zanurzenia

Sztuka pełnego zanurzenia

Spokój. Nie. Absolutny spokój. Dwa słowa najlepiej określające, jak czuje się człowiek lewitując. Prawie lewitując,  bo nie unosi się w powietrzu, a na wodzie podobnej do tej, którą nazywamy Morzem Martwym. Swoją drogą dziwna nazwa, jak na wodę, dzięki której...

czytaj dalej
Po czym poznasz, że marnujesz czas w pracy?

Po czym poznasz, że marnujesz czas w pracy?

Jesteś zajęty przez cały dzień, a mimo to masz wrażenie, że nic nie zrobiłeś? Zaczynasz mnóstwo nowych projektów, ale niewiele z nich tak naprawdę kończysz? A może znów zostałeś pominięty przy awansie i frustrujesz się, że nikt nie dostrzega Twojej ciężkiej pracy?...

czytaj dalej
Kaizen, czyli jak zacząć realizować wielkie cele.

Kaizen, czyli jak zacząć realizować wielkie cele.

Na pewno znasz to uczucie paraliżującego leku, gdy stoisz przed ważnym egzaminem,  przeprowadzką, zmianą pracy, zrzuceniem 20 kilogramów, czy napisaniem książki. Od samego myślenia czujesz ścisk w żołądku, pustkę w głowie. Nie wiesz od czego zacząć, jak się za to...

czytaj dalej
Jak znaleźć czas na rozwój osobisty?

Jak znaleźć czas na rozwój osobisty?

W idealnym świecie czytanie książek, słuchanie audiobooków, udział w szkoleniach i członkostwo w organizacjach rozwoju osobistego byłoby naszym udziałem każdego dnia. Co jednak zrobić, gdy nie mamy dodatkowych kilku godzin tygodniowo? Jak znaleźć czas, gdy czujemy...

czytaj dalej
5 błędów, przez które nie osiągasz swoich celów

5 błędów, przez które nie osiągasz swoich celów

Zawsze zastanawiało mnie, dlaczego tak wielu ludzi nie realizuje swoich celów. Deklarują, że chcieliby coś zmienić w swoim życiu: znaleźć lepszą pracę, schudnąć, założyć własną firmę, ale nie udaje im się. Z jakiegoś powodu, ich cele pozostają jedynie mrzonkami....

czytaj dalej
Jak zorganizować pracę przed urlopem?

Jak zorganizować pracę przed urlopem?

Strategii na urlop jest wiele. Jednak z racji popularności przyjrzymy się tylko dwóm. Pierwsza strategia, w myśl zasady, cokolwiek robisz, rób to na 100%, polega na porzuceniu służbowego sprzętu pierwszego dnia urlopu, nie zaglądaniu do skrzynki mailowej (pod żadnym...

czytaj dalej
GTD – czyli zarządzanie strumieniem zadań cz. 3

GTD – czyli zarządzanie strumieniem zadań cz. 3

W dwóch poprzednich artykułach z serii poświęconej zarządzaniu przepływem zadań, pokazałam ci od czego zacząć wdrożenie metody Getting Things Done autorstwa Davida Allena, jak zgromadzić, przeanalizować i uporządkować wszystkie swoje sprawy. Nadszedł czas, abyś poznał...

czytaj dalej
GTD – czyli zarządzanie strumieniem zadań cz. 2

GTD – czyli zarządzanie strumieniem zadań cz. 2

W poprzednim poście opisałam podstawowe założenia metody Getting Things Done autorstwa Davida Allena. Wspólnie zrobiliśmy pierwszy krok, polegający na  zgromadzeniu wszystkich spraw  zalegających w głowach oraz poznałeś zasady analizy spraw przychodzących.  Teraz czas...

czytaj dalej
GTD – czyli zarządzanie strumieniem zadań cz. 1

GTD – czyli zarządzanie strumieniem zadań cz. 1

Żyjemy w niezwykle dynamicznych czasach, wielu managerów ma do załatwienia codziennie tyle spraw, ile ich koledzy z lat 50. mieli przez miesiąc lub dwa. Dołóżmy do tego zobowiązania rodzinne, dbałość o zdrowie i kondycję fizyczną, chęć samorozwoju, pielęgnowania...

czytaj dalej
Jak i dlaczego warto planować tydzień?

Jak i dlaczego warto planować tydzień?

Czy masz czasami wrażenie, że Twoje życie to jeden wielki Rollercoaster, a Ty żyjesz jedynie siłą rozpędu? Dni i miesiące zlewają się ze sobą i nie masz pojęcia, jak to się stało, że znów są wakacje? Czy zdarza Ci się nie mieć czasu, by przystanąć na chwilę i...

czytaj dalej
Jesteś Menedżerem czy Liderem swojego czasu?

Jesteś Menedżerem czy Liderem swojego czasu?

Czasem nie można zarządzać. Czas nic sobie nie robi z tego, że go nam brakuje, ani nie płynie szybciej, gdy niecierpliwie na coś czekamy. Czas mija i to jedyna obiektywna prawda, którą można o nim powiedzieć. Cała reszta związana z tym jak go wykorzystujemy, jest tak...

czytaj dalej
Moja historia

Moja historia

Postanowiłam pomagać innym w pracy nad efektywnością osobistą, ponieważ doskonale wiem jak wiele się traci brnąc przez życie bez planu i celu. Sama byłam kiedyś wybitnie niezorganizowana. Aż nagle stało się coś, co kompletnie odmieniło mój los! Wtedy właśnie...

czytaj dalej

All rights reserved @Anita Kowalska 2018 | Polityka prywatności i plików cookies